8 Şubat 2016 Pazartesi

Nutellalı Çikolata Topları

Herkese merhabaa:)
Bugün sizlerle çook tatli bir şey paylaşacağım.Özellikle çikolata aşıklarının bayılacağı her malzemesi çikolatadan oluşan nutellalı çikolata topları...

 Tarifi çok kolay,ben resimlerle anlatmanın daha anlaşılır olduğunu düşündüğüm için görselliği fazla kullanıcam.




 Öncelikle işe klasik bir kakolu kek yapmakla başladım.Daha sonra yaptığım keki ellerimle parçalayarak bir kaba koydum ama bu tarifi ikinci kez yaptığımda bu sefer blenderla parçaladım çünkü tecrübelendım :)

nutella



Daha sonra kekimizi bir kıvama sokmamız gerekiyor bunun için yaklaşık 3 yemek kaşığı nutella koyup karıştırdım.
Normalde nutellayla karıştırdıktan sonra iyi bir kıvama gelmesi için buzdolabında 3-4 saat beklemesi gerekiyor.Ama ben o gün bekletmemiştim çok bir fark olmamıştı sadece bekletmeyince daha çabuk dağılıyor.



çikolata sosu
çikolata sosu

Daha sonra top top haline getirdiğim topları çikolata sosuna buladım.Mesela başka bir arkadaşım da bu işlem için çikolata eritiyor.Bu tamamen size kalmış bir konu.


Çikolata sosunu çok az erittim ben benmari usulüye ama çok fazla tutmadım zaten çok fazla katı değil.Sadece kolay bulayabilmek için.
çikolata topları
nutellalı çikolata topları


En sonda da bir gece soğuk bir yerde beklettim ve nutellalı çikolata topları hazır.Bence çok kolay bir tarif ve tadı mükemmel.Tabi kötü olma şansı yok.Her şey çikolatadan oluşuyor:)

Küçük bir ekleme yapıcam.2. yapışımda nutella ve keki karıştırdıktan sonra nerdeyse bir çay bardağının dibi kadar süt koydum.Kekin birbirini tutmasında daha yardımcı oldu ve buzlukta 1-2 saate yaın beklettim.Yaptıkça tecrübeleniyorum ben de , napıyım :)

Afiyet bal şeker olsun :)

Okuduğunuz için teşekkür ederi.Gününüz çok güzel geçsin :)


İnstagram:gizemmaydin
                  gizemslifestyle
Twitter:gizemmaydin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder